Fandom

Ogame Wiki

Źródła energii

416stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

  1. Elektrownia słoneczna - Aby zapewnić zaopatrzenie kopalń i syntezatorów w energię, konieczne są ogromne elektrownie słoneczne. Im bardziej rozbudowane są elektrownie, tym większa powierzchnia musi zostać pokryta komórkami fotowoltaicznymi, które przetwarzają energię swietlną na elektryczną. Elektrownie słoneczne są podstawą zaopatrzenia planety w energię.
  2. Elektrownia fuzyjna - W elektrowni fuzyjnej w wyniku zimnej fuzji dwa atomy deuteru (izotop wodoru) łączą się w atom helu, reakcja ta odbywa się w wysokiej temperaturze i pod duzym ciśnieniem. Podczas tej reakcji z każdego powstałego atomu helu zostaje uwolniona energia o wartości 4,132 * 10^-12 J (dżuli) w formie promieniowania (z 1 grama deuteru uwalnia się zatem 172 MWh energii). Im większy jest reaktor fuzyjny, tym więcej reakcji syntezy może zostać wykonane, w wyniku, czego reaktor wytwarza więcej energii.

Trzeba pamiętać że Elektrownia Fuzyjna przy produkcji energii zużywa (cenny) deuter. Elektrownie fuzyjne są często najlepszym rozwiązaniem na planetach niemal pozbawionych światła - chociaż elektrownie słoneczne działają na nich całkiem sprawnie, niemal wykluczona jest możliwość budowania satelit słonecznych.

Więcej w Fandom

Losowa wiki