FANDOM

Działo jonowe przyspiesza jony (cząstki obdarzone ładunkiem elektrycznym) skierowane na cel ataku i zadaje w ten sposob obrazenia. Destabilizują one powłokę ochronną i wskutek zmian elektromagnetycznych uszkadzają elektronikę. Wywołuje ono zakłócenia w systemie namierzania wroga i dlatego jest bardzo trudne do zniszczenia. System obronny deaktywuje się po jego znacznym uszkodzeniu. Po bitwie szanse wynoszą do 70%, że uszkodzone urządzenie będzie można znowu doprowadzić do użytku.

Właściwości i zastosowanie Edytuj

Działa jonowe posiadają najsilniejszą powłokę z dział obronnych (aż 500), chociaż siła ataku nie jest imponująca (150). W dużej ilości są one sporym problemem dla flot, w których jest niewiele ciężkich okrętów, np. Okrętów wojennych, Niszczycieli i Bombowców. Statki te są w stanie zniszczyć działa jonowe jednym trafieniem, więc powłoka ochronna dział jonowych jest w ich przypadku niemal bezużyteczna.

Niestety, cena dział jonowych jest kompletnie nieadekwatna do ich skuteczności, kosztują one mnóstwo kryształu. Można zbudować równie mocny i tańszy bunkier całkowicie bez nich, jednakże nadają się doskonale do przedłużających sie bitew ze względu na wspomnianą wcześniej wytrzymałość, zwłaszcza jeśli zostanie ona udoskonalona technologią ochronną.