FANDOM

Wraz z dalszym rozwojem ciężkich laserów i dział jonowych myśliwce coraz częściej znajdowały się w opresji. Mimo wielu modyfikacji siły bojowe i opancerzenie nie mogły zostać w nich na tyle ulepszone, aby mogły się bronić wystarczająco skutecznie. Dlatego zdecydowano się skonstruować zupełnie nową klasę statków kosmicznych, która łączy w sobie lepsze opancerzenie i lepsze zdolności bojowe. Tak narodziły się krążowniki. Krążownik jest prawie trzy razy lepiej opancerzony niż ciężki myśliwiec i dysponuje ponad dwa razy większą siłą ognia. W dodatku jest bardzo szybki. Do pośrednich walk obronnych nie ma już lepszej broni. Krążowniki panowały niepodzielnie we wszechświecie przez prawie sto lat. Wraz z pojawieniem się Dział Gaussa i Wyrzutni plazmy skończyła się ich hegemonia. Jednak jeszcze i dziś są chętnie stosowane przeciw Lekkim myśliwcom.

Krążownik posiada szybkie działa przeciw wyrzutniom rakiet (10) i przeciw lekkim myśliwcom (6), tzn. za jednym strzałem krążownik może zniszczyć więcej wyrzutni rakiet albo lekkich myśliwców.