Fandom

Ogame Wiki

Księżyc

416stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Share

Powstanie księżyca Edytuj

Księżyc powstaje po bitwie na skutek złączenia się ogromnych ilości szczątków (metalu i kryształu). Szansa na powstanie księżyca jest podawana w %, każde 100 000 szczątków to 1% szansy na powstanie księżyca. Maksymalna wartość szansy to 20%. Większość graczy aby uzyskać księżyc wykorzystuje floty kolegów w tzw. "próbie moonowej".

Moon 1.jpg

Powierzchnia księżyca (W OGame Redesign)

Każdy księżyc opisuje szereg różnych parametrów:

  • Średnica
  • Temperatura
  • Liczba pól

Średnica - Jest to najważniejszy z podanych wyżej parametrów. Może wynosić od około 3000km do nawet 8944km. Od niej zależy ile będzie pól na naszym księżycu oraz jak trudno będzie go zniszczyć.

Temperatura - Obecnie w grze temperatura na księżycu nie ma wpływu na jej przebieg.

Liczba pól - Powiązana jest ze średnicą naszego moona. Zawsze, gdy powstanie nowy księżyc otrzymujemy jedno pole, a dodatkowe uzyskujemy budując Stację księżycową. Na otrzymanych polach stawiamy inne budynki.

Maksymalną liczbę pól możemy obliczyć z podanego niżej wzoru:

Mlp = ( Srednica / 1000 ) ^ 2

Budynki i początkowa rozbudowa Edytuj

Moon 4 41 42.png.jpg

Zabudowany księżyc

Na księżycu można wybudować następujące budynki:

3 ostatnie to budynki specjalne Na księżycu nie można wybudować budynków: kopalnie, Laboratorium badawcze Fabryka nanitów, Terraformer, Magazyn rakiet.

Na początku, kiedy nasz księżyc posiada tylko jedno pole budujemy Stację księżycową, dzięki czemu po zakończeniu budowy posiadamy już 4 pola, w tym jedno zajęte przez stację (1/4). Teraz możemy postawić 2 poziomy Fabryki robotów, która skróci czas budowy (3/4), a potem wybudować 2 poziom Stacji księżycowej, aby uzyskać kolejne pola pod rozbudowę(4/7). Po zakończeniu budowy stacji można przystąpić do budowy 2 poziomów Falangi czujników, a następnie kolejnego poziomu Stacji.

Jak wykorzystać księżyc? Edytuj

Kiedy już otrzymamy księżyc możemy wykorzystać go do różnych celów:

Księżyc można wykorzystać jako składowisko surowców - księżyc jest oddalony od planety o kilka minut drogi, więc nadmiar surowców z planety można w krótkim czasie przewieźć na księżyc

W systemy obronne na księżycu od wersji 0.78c można wystrzeliwać rakiety międzyplanetarne. Do obrony bunkra na księżycu używane są przeciwrakiety z planety pod księżycem. Przy zwiększonym zasięgu rakiet międzyplanetarnych od wersji 0.78c opłaca się inwestować w kolejne poziomy silosów rakietowych.

Przystań dla floty - Księżyc zmniejsza ryzyko złapania floty podczas robienia FSa, a dzięki teleportom można bez kosztów przenosić flotę z jednego moona na drugi, zastawiając pułapki na przeciwników.

Wykorzystanie budynków specjalnych - opisanego wyżej Teleportera oraz Falangi czujników.

Utrata księżyca Edytuj

Księżyc jest bardzo ważny w ofensywnej grze. Istnieje jednak pewien rodzaj statków które mogą go zniszczyć. Tymi statkami są Gwiazdy Śmierci. Prawdopodobieństwo zniszczenia księżyca możemy obliczyć z tego wzoru:

SzK = ( 100 - \sqrt{ Srednica } ) \cdot \sqrt{ liczba_{GS} }

może zostać zniszczona, można to obliczyć ze wzoru:

SzGs = \frac{\sqrt { Srednica }}{2}

procenty liczone do wojny za zniszczenie księżyca: % za zniszczenie księżyca = ((szanse na zniszczenie GŚ dzielone przez 10) do potęgi czwartej) mnożone razy 1,6

Więcej w Fandom

Losowa wiki