Fandom

Ogame Wiki

Rozwój grawitonów

416stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Share

Technologia
Rozwój grawitonów
Rozwój grawitonów.gif
Koszty
Metal: 0
Kryształ: 0
Deuter: 0
Wymagane do
Gwiazda Śmierci (Poziom 1)
Wymagania
Energia : 300,000

Laboratorium badawcze (Poziom 12)

Grawiton to cząstka, która nie posiada żadnej masy, ani żadnego ładunku, a która jest nośnikiem oddziaływań grawitacyjnych. Przez wystrzał skoncentrowanego ładunku grawitonów można wytworzyć sztuczne pole grawitacyjne, które podobnie jak czarna dziura, wciąga do siebie wszystkie masy i obiekty. W ten sposób statki oraz księżyce mogą ulec zniszczeniu. Aby wytworzyć wystarczającą ilość grawitonów potrzeba bardzo dużej ilości energii oraz zaawansowanych technologii.

Rozwój grawitonów jest często jednym z najważniejszych, a zarazem najniebezpiecznych przedsięwzięć. Ponieważ potrzebuje ono potężnej ilości energii, w praktyce niemożliwej do osiągnięcia poprzez rozbudowy elektrowni, nie pozostaje nic innego, jak budowa satelitów... co kosztuje. Sporo. Nie mówiąc już o fakcie, że budując przez kilka dni parę tysięcy takowych, gracz staje się łatwym celem dla zbieraczy szczątków.

Ciekawostki Edytuj

Ze względu na trudności, jakie sprawia badanie wyższych poziomów tej technologii, są gracze, którzy pomimo ogromnych kosztów zdecydowali się je zbadać dla samego prestiżu i sporej grupie z nich się to udało.

Wymagania cenowe tej technologii (energia) wzrastają trzykrotnie z poziomu na poziom, a nie dwukrotnie, jak surowce w przypadku pozostałych badań. W praktyce jednak Ilość surowców wymaganych do zbudowania kolejnych satelit wzrasta również trzykrotnie, pod warukniem, że nikt nie będzie próbował niszczyć tych, które zostały zbudowane wcześniej...

Aktualny rekord OGame, który najprawdopodobniej nie zostanie już pobity, to 7 poziom rozwoju grawitonów.

Rekord grawitonów został jednak pobity przez gracza Skuti - Świra z Jackass :)Edytuj

Obecny rekord to 6 poziom rozwoju grawitonów i śmiem twierdzić że NAJPRAWDOPODOBNIEJ dopiero teraz nie zostanie pobity :) Najlepiej zobaczcie sami:Edytuj

Rozwój Grawitonów 6 + 1,5 MILIONA satelit

Ciekawostki ciąg dalszy

- aby zbadać 6 poziom grawitonów potrzeba 72,9 MILIONA energii,

- za surowce wydane na zbadanie 6 poziomu można by zbadać grawitony 364 razy na poziom pierwszy...

- do FSowania gromadzonych surowców potrzeba było 160 tysięcy dużych transportówek

- budowa satelit trwała non stop ponad 15 dni przy czasie budowy jednej satelity równym 1 sekundzie

- przygotowania do bicia tego rekordu trwały 4 lata

- 7 poziom grawitonów wymaga 218,7 miliona energii a tym samym około 5 milionów satelit, ich budowa trwała by koło półtora miesiąca non stop, trzeba by uzbierać około 10 miliardów kryształu i 2,5 miliarda deuteru na budowe tych satelit, do przewożenia zgromadzonych surowców potrzeba by koło pół miliona dużych transportówek...

- szcowany czas przygotowań do badania 7 poziomu = około 10 lat...

Strategia Edytuj

Ponieważ satelity można zniszczyć w walce, warto jest je budować na kolonii odległej od innych planet, których flota może ci je zniszczyć. Ze względu na dziwny koszt tej technologii (300,000 punktów energii), badanie trwa tylko 1 sekundę. Po zbadaniu, energia nie będzie już potrzebna, jak w wypadku terraformera. Dlatego możesz tymczasowo wyłączyć kopalnie, lub zmniejszyć ich produkcję do małej wartości, np. 10-20%. Warto też umówić się z przyjacielem lub członkiem sojuszu, żeby zezłomował ci satelity. Jest to całkiem niezły sposób na późniejszy użytek tych satelit.

Możesz mu to wynagrodzić częścią kryształu z PZ. Przy okazji, jeśli nie masz księżyca, zniszczone satelity zwiększą twoją szansę na jego powstanie.

Wymagania Edytuj

Wymagany do: Edytuj

Technologie w OGame

Technologia szpiegowska | Technologia komputerowa | Technologia bojowa | Technologia ochronna | Opancerzenie | Technologia energetyczna | Napęd spalinowy | Napęd impulsowy | Napęd nadprzestrzenny | Technologia nadprzestrzenna | Technologia laserowa | Technologia jonowa | Technologia plazmowa | Międzygalaktyczna Sieć Badań Naukowych | Technologia Ekspedycji | Rozwój grawitonów

Więcej w Fandom

Losowa wiki