Ogame Wiki

Sonda szpiegowska

416stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Sonda szpiegowska
210.gif
Koszty
Metal: -
Kryształ: 1.000
Deuter: -
Dane szczegółowe
Punkty strukturalne: 1.000
Siła powłoki: 0
Siła ataku: 0
Ładowność: 5 jedn.
Prędkość podstawowa: 100.000.000
Zużycie paliwa (deuteru): 1
Wymagania
Stocznia orbitalna (Poziom 3)
Napęd spalinowy(Poziom 3)
Technologia szpiegowska(Poziom 2)
Szybkie działa
Od Gwiazda Śmierci - 1250
Od wszystkich innych statków - 5

Sondy szpiegowskie to małe, zwrotne statki bezzałogowe, które przez oddalenie się na duże odległości dostarczają informacji o obcych flotach i planetach. Ich napędy o wysokiej mocy umożliwiają im pokonywanie dużych dystansów w kilka sekund. Po wejściu na orbitę jakiejś planety zatrzymują się tam na krótko, aby zebrać dane. W tym czasie wróg może je łatwo wykryć i zaatakować. Aby zaoszczędzić miejsce zrezygnowano z opancerzenia i broni, co sprawia, że sondy są łatwymi celami po ich wykryciu.

Z biegiem czasu gracze zaczęli wykorzystywać ogromne ilości sond(np. 10k) do atakowania innych graczy. Jest to doskonały sposób na szybkie wzbogacenie się, lecz należy pamiętać, że nie można atakować gracza zbyt wiele razy na dobę. Dodatkowo system ataków Ogame, jest zbudowany na losowym wybieraniu celów, więc tania sonda ma taką samą szansę na to żeby zostać zaaakowaną jak każdy inny statek, czy w przypadku obrony budynek taki jak np. Działo Gaussa, dlatego sondy są wykorzystywane również jako tanie mięso armatnie. Najlepsi gracze dysponują dziesiątkami tysięcy sond, co zmniejsza straty własne podczas ataku i obrony. Siła powłoki i ataku sond została zmieniona na 0, więc ta metoda jest już nieaktualna.

Sondy przez długi czas były wykorzystywane również dzięki swej szybkości. Wysyłając na dosłownie minutę parenaście tysięcy sond, wprawny gracz wzbogacał się szybko o surowce pochodzące z niezabezpieczonych planet. W świetle ostatnich dni rada OGame postanowiła ukrócić ten proceder, usuwając możliwość zabierania surowców przez sondy. Graczom został zaproponowany kompromis - za każdą sondę mogą otrzymać wynagrodzenie w wysokości 1000 sztuk kryształu.

Więcej w Fandom